Maria Petersdotter

Vilja är att kunna. Kunna är att vilja.

Om förändring

Publicerad 2015-06-21 17:50:36 i Allmänt, Träning,

 
Det finns inget så svårt, det finns inget som har så liten chans till framgång eller så farligt att hantera som införandet av nya saker, nya vanor, ny livstil.
Det man bör fråga sig själv innan man gör en förändring är :
Varför gör jag denna förändring?
För vem gör jag denna förändring?
Hur viktig är denna förändring för mig?
 
 
Här ska ni få möta en av mina klienter som kom till mig för en livsförändring. Markus största mål var inte att tappa vikt, öka styrka etc...utan att hitta en livsstil där han stressar mindre och hittar tillbaka till träningen som han försummat en allt för lång tid pga av arbete...arbete...arbete....
 
Jag är 100%säker på att vi är fler därute som precis som Markus bara kör på jobb,jobb,jobb. lite familj,vänner,mera jobb utan att hinna tänka på sig själv.
 
Till vilken nytta. Att hela tiden vara "Bror Duktig" utan att någon gång räcka till åt sig själv kommer aldrig sluta lyckligt. Förr eller senare säger det STOPP.
 
 
Här berätta Markus om sig själv:
 
Vem var du innan lifestyle:
 
Innan Lifestyle var jag en riktigt soffpotatis med dåliga matvanor, det var kanska mycket skräpmat som man åt efter att man kom hem från jobbet och mycket stilla sittandet framför TV:n och datorn.
När jag var yngre så höll jag på med friidrott och brann för det men när man blev äldre så började man tappa intresse för det under gymnasium tiden så var det borta helt istället blev det att man började röka och dricka mycket alkohol, men detta tog ännu mer fart med tobak när man blev äldre och började arbeta inom restaurang branchen. Men när man fick tillbaka sitt intresse så blev det bara skador efter varandra så man kunde inte träna, men blev istället tränare fast med dåliga mat vanor och tobak. Men fick ett spark att börja träna och utbildade mig till Gruppinstruktör inom Step & Aerobic, men skadorna gjorde att kunde inte börja arbeta med detta. Det tog hård på mig och började äta ännu mer och gick upp i vikt blev allt tyngre att träna orkade ingenting tappade helt lusten att träna har varit några gånger i gymmet men tappade intresset helt bort. Men under hösten och början av våren så kom jag igång igen med större intresse av att gå ner i vikt och kände att jag behövde hjälp med detta och det har jag fått. (Det är kort fattad av mitt liv)
 
 
Hur upplevde du Lifestyle-perioden:

Lifestyle-perioden var tungt i början, men motivationen var så högt att man ville ta sig igenom detta. Kommer ihåg att i början så orkade jag nästan ingenting och det var alltid så tungt att gå till gymmet. Men när man hade kommit igång med allt maten och träningen så började man trivas med allt och det tog snabbt slut med det roliga egen hand var det vissa gånger tungt att göra övningar och kände att det händer ingenting, men man kom alltid ihåg vad man hade som mål. Kommer alltid ha en underbar PT med mig i livet hon kan coacha och få upp humöret, pushar att man klarar detta kommer aldrig att glömma de första gångerna man började träna med min kära PT det var alltid spänning, men på slutet var det alltid med ett leende att gå till gymmet när man visste vad som väntade, och jag fick upp ångan igen ordentligt nu kan jag inte tänka något annat. Vännerna trodde inte i början att man skulle klara detta och att jag skulle ge upp som de andra gångerna man har börjat gymma, men nu märker de att jag älskar detta och pushar migännu mer.
 
 
 Vem är du idag efter lifestyle:

Vem är jag idag är helt förändrat människa orkar mer, är piggare och håller på med allt som man har brunnit för som är Hälsa och Träning. Nu för tiden så lever man nästan i gymmet, de dagar man inte hinner till gymmet så känns det som att man inte har gjord allt som man brukar göra om dagarna. Man kan även inte sitta still på soffan nästan det är ingenting för mig längre.
 
 
Vad är dina planer framåt:

Mina planer för framåt är att nå mitt målvikt som är mellan 75 - 70 kg, börja jobba på gym som instruktör inom Gruppträning Zumba, Aerobic, Step, Sh´bam, med mera samt att få bli lic PT och hjälpa andra människor som har svårt att hitta motivation. Om inte att bli anställd av någon gym, så har man även funderat om man ska starta själv ett gym.
 
 
 
Idag är Markus lic. Zumba intruktör och till aug står han på Friends arenas scen tillsammans med andra kända instruktörer och artister.
Idag när jag kommer till gymmet är det 9 av 10 ggr som jag möter Markus först av alla och alltid har han något att berätta..något han gjort för sin skull och något han är riktigt stolt över.
Bootcamp i Åre, Zumbahelg i Norge m m .. m m ...
 
GRYMT BRA JOBBAT säger jag som Markus personliga tränare och coach....
 
...och tack för ett bra zumbapass sist!
 
 
 
 
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Robex Lundgren

Publicerad 2015-06-21 17:54:09

insiktsfulla ord

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Petersdotter

Välkommen till min blogg! Jag heter Maria Petersdotter. Jag är mamma, fru, PT, kostrådgivare, lifestylecoach, gruppträningsinstruktör och butikschef. Mitt liv handlar om att inspirera människor till att må så bra de kan i form av att dela med mig av min kunskap i träning, kost och positivt tänkande.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela