Maria Petersdotter

Vilja är att kunna. Kunna är att vilja.

Lins- & sötpotatisbiffar med fetaost.

Publicerad 2015-10-07 22:51:24 i Allmänt,

Lins- & sötpotatisbiffar med fetaost.
 
 


Ingredienser
(ca 8 biffar):

    1 gul lök
    4 dl kokta (2 dl okokta) röda linser
    400 g sötpotatis
    100 g fetaost
    2 ägg
    3 msk kokosmjöl
    2 tsk fiberhusk
    2 st pressade vitlöksklyftor
    1 tsk ingefära
    1 tsk chili
    2 tsk spiskummin
    Örtalt
    Sesamfrön

Ugn 200 grader.
Koka linserna . Mixa sötpotatis och lök. Blanda sedan ner linser, fetaost, ägg, kokosmjöl, fiberhusk och kryddor och sparsamt med salt. Forma "färsen" till biffar & panerar i sesamfrön och lägg ut på en oljad plåt. Ha dem i ugnen i runt 20-30 minuter (tills de får lite färg - håll koll, det varierar från spis till spis).


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Jennie

Publicerad 2016-02-04 11:45:23

Hej!
Det lät jättegott!
Har några frågor om receptet :) Sötpotatisen, den måste man väl koka först för det känns ju omöjligt att mixa den rå? Kan man byta kokosmjöl och fiberhusk mot nåt annat om man inte har det hemma?
Funkar det att steka dem istället för att ha i ugn?
Tack för fina recept!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Petersdotter

Välkommen till min blogg! Jag heter Maria Petersdotter. Jag är mamma, fru, PT, kostrådgivare, lifestylecoach, gruppträningsinstruktör och butikschef. Mitt liv handlar om att inspirera människor till att må så bra de kan i form av att dela med mig av min kunskap i träning, kost och positivt tänkande.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela