Maria Petersdotter

Vilja är att kunna. Kunna är att vilja.

2 helt olika tjejer med 2 olika mål i samma utmaning: F. I. T. Pack.

Publicerad 2015-09-18 21:52:08 i Följ med.....,

För ett par veckor sedan lade jag ut denna på min fb sida:

"Nu söker jag D I G som är redo för en livsförändring vad gäller hälsa/kost/träning. Det spelar ingen roll vem du är, vart ifrån du kommer eller vart du är på väg.
Det jag letar efter är en person kille/tjej som vågar utmana sig under 69 dagar och dela med sig till andra människor här på fb och min blogg "mariapetersdotter.blogg.se"
Min tanke med projektet är att DU under din resa inspirerar andra till att göra sin dröm verklig.

Så känner du att D U är det personen som vill/kan har passionen att hjälpa andra - anta utmaningen och skicka mig ett pm här.

Resan är uppdelad i 3 :
-CHANGE 9 ger din kropp en omstart på nio dagar, utrensning.
-F.I.T. 1, 30 dagar, kommer att ändra hur du ser på kost och träning och hjälpa dig att sätta hållbara mål för viktkontroll.
- F.I.T. 2, 30 dagar, handlar det om att forma, förändra och förvandla din kropp.

Tillsammans är de en oumbärlig följeslagare på vägen mot att må bättre, och att se bättre ut. Inifrån-ut.

Under vägen har du träningsprogram som kan utföras var som helst oavsett förutsättningar, hemma-gymmet- på semester resan. Kostrådgivning i ett noga uträknat schema just för dig inkl menyer,recept mm
Coachning av mig och tillgång till "fit-pack grupp" där tankar idéer kan utbytas. I denna grupp medverkar fler PT & Kostrådgivare.
Ekologiska och naturliga kosttillskott,vitaminer-mineraler i paketet.
Allt för att du ska lyckas att bli ditt bästa jag.

Utvald person får köpa 3 stegs paketet till ett väl värd rabatterat pris samt en goodiebag.

Din tur nu ?"

 

 
 
 
Ansökningarna vällde in och det var otroligt härligt att se hur många som är redo att ta tag i sina liv för att göra en livsförändring.

Inte lätt att utse två då jag vill inspirera och hjälpa alla men till slut valde jag dessa två "damerna".
2 helt olika personer med olika bakgrunder, livssituation och målbild men gemensamt har de båda beslutat sig att satsa på sig själva - deras tid är NU!

Och det för mig är inspiration!

 
 
 
Deltagare 1:
 
Hej jag heter Jenny Jansson och är 25 år gammal. Bor och är uppvuxen i Södertälje. Jag har två jobb, ett i butik och ett på kontor. Skulle jag beskriva mig själv, skulle jag nog inte överdriva om jag berättade att jag var största fett/godisråttan! Jag äter godis, glass, dricker Cola och äter goda feta ostar, helst varje dag. Jag har inte alltid varit stor, kom ihåg när jag gick i femte klass och såg ut som en sticka. Men när jag kom in i pubertiteten så vände allt, och jag började gå upp i vikt. Men jag tänkte aldrig på att göra något åt det, utan levde i nuet... Men en dag när vågen visade 93 kg fick jag nog. Jag gick ner i vikt till 80, bara genom att skippa colan och börja träna. Men på den vikten stannade jag, oavsett vad jag än gjorde. Jag åt nyttigt, jag tränade, jag undvek socker... Inget hjälpte, och jag vägen fortfarande 80. Nu har jag tröttnat och vill verkligen komma igång igen, en ny resa för att förändra min kropp. Men jag är en sådan som behöver pepp, jag behöver hjälp på traven. Jag behöver en spark i baken!
 
 
 
 
 
Deltagare 2:
 

Hej.
Jag är 37 år och har tre barn på 10,13 och 2.min vardag består av tidiga mornar och sena kvällar, dagislämningar,läxläsningar diverse barnaktiviteter kombinerat med ett krävande jobb. Jag har i olika perioder försökt att få igång regelbunden träning och älskar egentligen hälsosam mat. På grund av tidsbrist och fel prioteringar har detta aldrig hållt.jag har egentligen aldrig haft problem med vikten men jag känner att jag inte gjort det bästa av vad jag egentligen har möjlighet till,som om jag alltid tar den "enkla" vägen och valen, något som jag sedan inte mår bra av.
På senaste tiden har jag känt mig ständigt trött och allmänt degig, uppsvullen och svag.
Jag känner att jag är redo för en förändring och behöver en extra skjuts för att min hälsa och självkänsla . Jag vill känna mig stark och som Mitt bästa jag och få in träning och mat jag mår bra av som en ny, självklar del i mitt liv
Maria Molin
 
 
 
OK!!!ALLIHOPA!!!! NU HEJAR VI FRAM DESSA TJEJER GENOM 69 DAGAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Petersdotter

Välkommen till min blogg! Jag heter Maria Petersdotter. Jag är mamma, fru, PT, kostrådgivare, lifestylecoach, gruppträningsinstruktör och butikschef. Mitt liv handlar om att inspirera människor till att må så bra de kan i form av att dela med mig av min kunskap i träning, kost och positivt tänkande.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela