Maria Petersdotter

Vilja är att kunna. Kunna är att vilja.

Mor och dotter gjorde en livförändring tillsammans.

Publicerad 2015-09-15 21:59:01 i Följ med.....,

Emilia och Marie (dotter & mor) kände att de behövde en livsförändring. De saknade energi, hade torr hud & hår och kände sig allmän svullna. Jag rekommenderade de att göra en Natural detox* då deras "symtom" tydde på obalans i kroppen. 70% av immunförsvaret och 90 % av näringsupptaget sitter i tarmen *Natural Detox. Att detoxa betyder att man via maten hjälper kroppen att på ett naturligt sätt göra sig av med gifter och slaggprodukter. Och detta gör man bland annat för att få ny energi och stärka sitt immunförsvar – ja, helt enkelt för att komma igång med sin nya livsstil. En detoxdiet är visserligen inte direkt inriktad mot viktnedgång men många upplever att det bli lättare att kontrollera vikten när man äter en hälsosam och välbalanserad kost som också verkar utrensande.
 
Emilias berättelse: Allt gick super första dagen då jag kände mig så pepp! Dock upptäckte jag ganska snabbt att det hade varit till min fördel att handla och planera upp innan och inte samma dag så att hungern hann sätta in. Redan första natten började jag känns av "effekterna" då blåsan hela tiden var full Dag två var lite segare kände mig lite trött och matt i kroppen och fick senare under dagen huvudvärk trots detta lyckades jag ha en ganska aktiv dag! Dag 3rullade på och jag var både pigg och pepp men från denna dag kom ytterligare ett effekt, jag började bli väldigt gasig i magen Dag 5 var en intensiv arbetsdag men trots detta kände jag mig väldigt pigg! Det som jag upptäckte var att det var till fördel att köra med folk i din närhet då detta betyder att ni kan bjuda varandra på middag och ha en vanlig trevlig vardag! Ungefär dag 7 började gaserna försvinna och jag kände mig verkligen på topp. Om stunden hade fått bestämma hade jag nog tagit mig till gymmet och kört ett hårt pass för att få bort myrorna ur rumpan De följande dagarna var jag även på topp jag blev förvånad hur jag klarade av det nya jobbet och alla dess intryck samtidigt som jag var så pigg och positivt under dagarna. Men när kvällen kom och jag la huvudet på kudden somnade jag Dag 10 började jag bli sjuk vilket skulle visa sig hålla i sig under resten av detoxen. De följande dagarna blev lite svårare då jag var svag, trött och febrig. Jag var inte heller så jätte sugen på mat så jag körde mest på kost i form av olika smoothies, lite nöter och olika frukter. Detta resulterade i att jag sista dagen valde att äta lite kyckling för att få tillbaka lite av den energin den sjuka tiden hade sugit ur mig.. Jag tycker i det stora hela att detta program har varit givande på ett flertal sätt. Till att börja med kan jag påpeka att Jag från och med nu har en ny medvetenhet kring livsmedel och dess innehåll.. De finns ju verkligen både ris och ros på marknaden och min kropp förtjänar ju såklart ros!! Sen så har jag kommit fram till att ha en vegan dag i veckan, de finns ju så otroligt mycket hälsosamma och framförallt goda recept där ute som jag innan hade missat! Det som jag har upplevt som svårt under tiden var att allt i vardagen krävde stor planering, skulle jag bort var jag tvungen att laga mat innan för att ta med mig, var jag hungrig under jobbet var jag tvungen att se till att ha något snack med mig mellan måltiderna. Men slutresultatet övervägde ju självklart detta.. För att inte tala om den välmån och energin jag fick under denna detox som än sitter kvar! Emilia resultat: - 5 cm runt mage, 2 cm runt lår och 1 cm runt rumpa och - 4 kg! Marie resultat: - 4 cm midja och -4,9 kg!

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Petersdotter

Välkommen till min blogg! Jag heter Maria Petersdotter. Jag är mamma, fru, PT, kostrådgivare, lifestylecoach, gruppträningsinstruktör och butikschef. Mitt liv handlar om att inspirera människor till att må så bra de kan i form av att dela med mig av min kunskap i träning, kost och positivt tänkande.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela