Maria Petersdotter

Vilja är att kunna. Kunna är att vilja.

ÄNTLIGEN!!!!! SE HIT ALLA BRÖDÄLSKARE!!!!!!

Publicerad 2016-06-12 21:42:10 i Allmänt,

Efter ett flertal mindre lyckande brödbak-försök fick jag till slut fram ett riktigt bra recept som jag självklart delar till er. Vårsågoda ett GI-bröd/frallor utan mjöl, jäst och smör.
 
 
 

Ingredienser

½ kg morötter
1 dl mandel
1 dl valnötter
2 dl solrosfrön
1 dl linfrön
2 dl pumpafrön
4 ägg
 
 

Gör så här

Riv morötter.
Häll i skalade mandlar,vanötter, linfrön och solroskärnor i en mixer tillsammans med hälften av de rivna morötterna och mixa allt.
Vispa äggen och häll ner i den mixade blandningen.
Tillsätt sedan resten av morötternaoch rör  om så att det blir en "deg". Gör degen till bollar och sedan "platta" till dem något och strö över solrosfrön.
In i mitten av ugnen på 175 grader i 55-60 min.
Klart!
 
 
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria Petersdotter

Välkommen till min blogg! Jag heter Maria Petersdotter. Jag är mamma, fru, PT, kostrådgivare, lifestylecoach, gruppträningsinstruktör och butikschef. Mitt liv handlar om att inspirera människor till att må så bra de kan i form av att dela med mig av min kunskap i träning, kost och positivt tänkande.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela